Garbi Jokatu 2012” kanpainak exijitzen du Londreseko Joko Olinpikoetako jantzigintzaren sektoreak lan eskubideak errespeta ditzala
Arropa Garbiko Kanpaina (AGK) nazioarteko GKE,
sindikatu eta kontsumitzaile
elkarteen sare bat da eta munduko ehungintza industriako langileen
baldintzak hobetzeko lan egiten du.
Arropa Garbiko Kanpainia, Europako 14
herrialdeetan dago: Alemania, Austria, Belgika, Dinamarka, Espainia,
Frantzia, Holanda, Italia, Noruega, Erresuma Batua, Suezia, Suitza, Turkia eta
Polonia. Gainera, mundu osoko 200
langileen elkarte baino gehiagorekin lan egiten du.
SETEM-ek,
1997.urtetik koordinatzen du Arropa Garbiko Kanpainia estatu espainiarrean. Korporazio
multinazionalak, milioiak gastatzen dituzte urtean iragarki eta marketing-eko
kanpainietan,
hau, pertsona kontsumitzailea beren produktuak kontsumitzera bideratzeko
egiten
dute. Enpresa hauentzat, bezeroaren atentzioa eskuratzeak, gastu handi honen
konpensazioa
dakar. Erregistraturiko marka duten enpresa handiek, gogor lehiatzen dute
pertsona
kontsumitzailearen fidelitatea lortzeko, ondorioz, hauek, enpresa hauei
influentzia
diezakete eta lan egiteko moduari ere. Kontsumitzaileen kanpainia bat da
eta hauen
botereaz
baliatzen da hobekuntza sozialak lortzeko. Informazioa bildu eta pertsona
kontsumitzaileari
eskaintzen diogu modu ezberdinetan (heziketa programak, martxak,
iragarkiak,
eztabaidak, liburuak, manifestazioak, Internet) arroparen inguruko
produkzioaren errealitatea
ezagutzeko (soldata baxuak, lan-ordu luzeak, eskubide sindikalen errepresioa, diskriminazio
sexuala, etb).
Kanpainiak, enpresak presionatzen ditu beren
produktuak, lan egoera duinetan
fabrikatzen
direla arduratzeko eta zihurtatzeko asmoz. Gainera, erosketak egiteko
garaian,
modu etikoagoan erosteko presionatzen ditugu (adibidez, prezioa eta entrega
epeak egiteko
garaian), izan ere, beren hornitzaileak ez dira gai izango lan egoerei buruz
eskatutako
hobekuntzak praktikan jartzeko.
2012ko
Abuztuan, Joku Olinpikoak ospatuko dira Londresen eta kasu hauetan, langileen
eskubideen
bortxaketak gora egiten dute produkzio eskariak, entrega epeen murrizketa, eta
merchandising
produktuak direla eta. Horrela, produktu hauen produkzioan lan egiten duten
langileek,
beren oinarrizko eskubideak zapalduak ikusten dituzte.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina